Selfies ska öka stödet till Mustaschkampen
Nyheter
02 november 2023
Text: Emma Sellbrink Foto: Beijer Byggmaterial
Beijer Byggmaterial är för sjunde året i rad huvudpartner till Mustaschkampens årliga kampanj. I år har man lanserat ett kamerafilter på sociala medier. För varje bild som tas skänker Beijer 20 kronor till Mustaschkampen.
”Tillsammans bygger vi längre liv” är ledordet när Beijer startar årets kampanj på sina 116 byggvaruhus och e-handel till förmån för Mustaschkampen. Förutom kamerafilter på sociala medier så säljs blåa kampanjprodukter där överskottet från försäljningen går direkt till Mustaschkampens arbete.
– Vi har tidigare år sett ett stort engagemang ute hos våra byggvaruhus och bland hantverkare för att synliggöra kampanjen, detta tar vi med oss när vi nu går in i årets kampanj. Vi på Beijer Byggmaterial ”Bygger Dom Som Bygger” och det finns över 310 000 anställda inom byggbranschen i Sverige, där majoriteten är män. Mustaschkampens arbete känns därför väldigt angelägen för oss att stödja, säger Geir Thomas Fossum, vd hos Beijer Byggmaterial.
Beijers kampanj pågår från den 1 november till den 31 december.
Det här är Mustaschkampen
Mustaschkampen är Prostatacancerförbundets årligen återkommande kampanj för att lyfta medvetandet kring prostatacancer och manlig hälsa. Humor och allvar blandas för att uppmärksamma och informera. Att prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom och att en tidig upptäckt räddar liv vill Mustaschkampen ska bli allmänt känt. Mustaschen är kampanjens signum.
Annons: