"Woody Bygghandel har sedan vi startade DePalma Workwear varit en av våra drömpartners.", säger Jonas Skommevik på DePalma.
DePalma klär upp Woodys kunder
Branschnytt
20 januari 2020
Text: Henrik Nygård Foto: DePalma
DePalma Workwear inleder 2020 med att skriva samarbetsavtal med Woody Bygghandel.
— Vi är mycket nöjda över att få till ett samarbete med DePalma Workwear då de är ett spännande tillskott till de mer traditionella arbetskläderna som finns ute på marknaden. Jag är säker på att deras sortiment kommer locka en stor del av våra proffskunder till att vilja klä sig i mer designade och sköna arbetskläder. DePalma kommer vara ett bra komplement i vårt erbjudande till den modemedvetne proffskunden och stärka Woodys position inom arbetskläder, säger Anna Münter, Category Manager, Woody Bygghandel.
— Woody Bygghandel har sedan vi startade DePalma Workwear varit en av våra drömpartners. Med sitt rikstäckande nätverk av ca 100 mycket starka lokala aktörer kommer vi tillsammans kunna bygga ett väldigt framgångsrikt samarbete. Detta ger oss möjlighet till en betydande geografisk spridning över landet för att kunna möta vår målgrupp, den nya generationen hantverkare, på bästa sätt och tillgodose deras behov, säger Jonas Skommevik, vd för DePalma Workwear
Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial som med 5,5 miljarder SEK i omsättning och ca 100 anläggningar är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning.