K-Byggs Marknadschef Lena Carlberg och Affärsområdeschef Erik Öhlin om varumärket och framtiden.
K-Bygg växer när Kesko satsar på proffsen
Nyheter
19 mars 2025
Text: Emma Sellbrink Foto: Kesko
Hösten 2023 meddelade den finska koncernen Kesko att de satsar helhjärtat på varumärket K-Bygg i Sverige. Just nu konverteras därför sju K-Rauta varuhus till K-Bygg. Totalt har nu K-Bygg 56 anläggningar i Sverige.
K-Bygg vill vara byggproffsens förstahandsval och välkomnar även hemmaproffs.
– Sedan vi gick ut med vår strategiska satsning om att konvertera varumärket K-Rauta till K-Bygg har vi arbetat målmedvetet för att förverkliga vår vision. Vår ambition är att skapa en bättre helhet för våra kunder och att ständigt bygga någonting bättre, säger Maria Andersson, tf vd för Kesko Sverige.
Vad står det nya K-Bygg för?
– Vi vill skapa en självklar och djupare koppling till våra kunder. Vi storsatsar på erfaren och kunnig personal, proffsanpassat sortiment och logistiktjänster av högsta kvalitet. Allt för att underlätta byggproffsens vardag så att de kan bygga bättre, säger Lena Carlberg, Marknadschef på K-Bygg.
Med denna satsning kommer K-Bygg expandera till fler orter, utveckla ett ännu starkare digitalt erbjudande och ytterligare förbättra kundupplevelsen.
– Vi vill att alla våra kunder ska känna sig trygga med att vi alltid levererar service, produkter och tjänster utifrån byggproffsens krav och förväntningar. Det är så vi bygger ett starkare K-Bygg och det är så vi växer tillsammans med våra kunder och samarbetspartners, säger Erik Öhlin, Affärsområdeschef för K-Bygg.
Annons: