BOLIST har de senaste åren genomfört ett omfattande internt arbete där man har enats om gemensam marknadsföring och ett gemensamt kunderbjudande.
– Med vårt nya kommunikationskoncept ”Vem du än är, var du än bor” kommer vi på ett underhållande och särskiljande sätt att lyfta fram den unika närheten till kunderna, oavsett var de bor. Vi vill ju att hela Sverige ska leva och gärna bygga också, säger Eddie Andersson, Marknadschef BOLIST.
De varumärkesundersökningar som har gjorts visar att kunderna värderar BOLIST:s kunskap, engagemang och service. Nu tar man fasta på den lokala förankringen och lokalkännedomen i sitt kommunikationskoncept för att öka kännedomen om BOLIST ytterligare.
– Det unika för BOLIST är den starka lokala förankringen över hela Sverige och vår närhet till kunderna - det är en position vi nu ska förstärka samtidigt som vi vill öka varumärkets kännedom. Vi kommer att skapa relevant och emotionell kommunikation som bygger en egen position på marknaden. Den här kampanjen blir startskottet på vår största varumärkessatsning någonsin med det självklara målet är att få ännu fler nöjda kunder och ökad försäljning, säger Eddie Andersson, Marknadschef BOLIST.
Kommunikationskonceptet tas ut i butik, digitalt och i köpta kanaler inklusive tv och radio.
|