I slutet av januari tillträder Ulrika Berg som ny marknadschef på Bygma.
Ny marknadschef på Bygma
Branschnytt
09 januari 2020
Text: Henrik Nygård Foto: Bygma
Bygma har rekryterat Ulrika Berg som ny marknadschef. Hon kommer närmast från den nordiska färgleverantören Tikkurila Sverige AB och tjänsten som skandinavisk marknadsdirektör.
Bygma har som uttalat mål att bli en av de tre största aktörerna inom byggmaterialhandeln. Ett led i detta är nya rekryteringar till nyckelpositioner.
Ulrika Berg tillträder i slutet av januari och blir en del av ledningsgruppen.
Hennes tidigare erfarenheter inkluderar tjänster som marknadschef på Fastighetsbyrån respektive Hemnet samt strategisk chef för b2b-försäljning på TV4.
— Jag ser fram emot att bidra till den spännande tillväxtresa som Bygma befinner sig i. Med min bakgrund från en till viss del närbesläktad bransch så hoppas jag att kunna bidra inte minst utifrån den tydliga B2B inriktning som Bygma har. Det ska bli oerhört kul att ta mig an den här utmaningen och jag ser fram emot att starta upp tillsammans med mina nya kollegor i slutet av januari, säger Ulrika Berg.
— Vi är mycket nöjda med att välkomna Ulrika Berg som vår marknadschef. Intresset för tjänsten har varit stort, men vi har i urvalsprocessen funnit Ulrika som utomordentligt kompetent med en strategisk höjd och en affärsmässighet som kommer att bidra starkt till vår affär. Bygma står i begrepp att växla upp marknadsarbetet och Ulrika är helt rätt person att leda och utveckla det arbetet, kommenterar Peter Lindström, vd för Bygma Sverige.