Bygghemma ökade med 1 600 %
Branschnytt
05 december 2019
Text: Henrik Nygård Foto: Bygg Hemma
Bygg Hemma Group ökade försäljningen under Black Friday med 50 procent, jämfört med året innan. Men det riktigt stora lyftet skedde inom sociala medier, där försäljningen steg med drygt 1 600 procent jämfört med i fjol.
– När vi nu summerar vår satsning i år på Black Friday kan vi konstatera att vi tagit ett viktigt steg framåt när det gäller vår målinriktade satsning på sociala medier, mobile-first och en utvecklad modell för kundanpassade erbjudanden med hjälp av bland annat AI, säger Martin Edblad på Bygg Hemma.
Han tycker att det är extra roligt att det är koncernens egna varumärken som drivit försäljningen.
– Det är väldigt positivt att den satsning vi har gjort på att öka vår digitala närvaro och aktivitet i sociala medier i kombination med våra digitala verktyg givit ett så omedelbart resultat.
Framför allt såg koncernen en kraftigt ökad besökstrafik från mobila enheter.