Nya logotyper för varumärken inom Saint-Gobain Sweden AB
Branschnytt
16 januari 2023
Text: Emma Sellbrink Foto: Saint-Gobain Sweden AB
Saint-Gobain Sweden AB:s varumärken delar marknadsmission och en del av en ny varumärkesidentitet handlar om att utveckla varumärkena så att de lätt kan kännas igen som en del av samma grupp.
Alla Saint-Gobains team runt om i världen delar nu ett syfte: Making the World a Better Home.
Man har också fyra varumärkeslöften mot kund:
-
Närhet till kunden
-
Innovativa lösningar
-
Funktion
-
Hållbarhet
Saint-Gobain Sweden AB:s varumärken Gyproc, Isover och Weber delar marknadsmissionen. En del av den nya varumärkesidentiteten handlar därmed om att utveckla varumärkena så att de lätt kan kännas igen som en del av samma grupp.
Tillsammans med det nya marknadsuppdraget finns en ny grafisk profil för att stödja förändringen, vilket inkluderar nya logotyper.
De nya logotyperna för Gyproc, Isover och Weber har alla en liknande stil för att skapa en lätt igenkännlig familj av varumärken.