Carl Wallin efterträder Martin Andersson i rollen som National Sales Manager för Festool.
Ny National Sales Manager för Festool Sverige
Branschnytt
11 maj 2021
Text: Ebba Strömsten Foto: Festool
Den 31 mars 2021 lämnade Martin Andersson sin roll som National Sales Manager för Festool Sverige. Hans efterträdare blev Carl Wallin som påbörjar sin nya roll den 24 maj.
I rollen som National Sales Manager får Carl det övergripande ansvaret för att driva och utveckla försäljning och marknadsaktiviteter på den svenska marknaden.
Vad har du arbetat med innan du började hos Festool?
— Jag kommer senast från en roll som Senior Management Consultant, där jag har hjälpt företag att utveckla och implementera försäljningsstrategier, affärsutveckling och digitalisering. Innan dess var jag försäljningsdirektör på Hilti. Jag har också arbetat för Tetra Pak i Sverige, Norge och Schweiz i olika roller inom försäljningsledning, affärsutveckling och e-Commerce.
Vad visste du sedan tidigare om Festool?
— Jag kände till Festool som ett ledande företag inom power tools, speciellt när vi talar om kvalitet, prestanda och serviceerbjudande. Jag hade, från flera företag inom byggbranschen, fått höra att Festool har marknadens högsta kvalitet.
Vad driver dig i din yrkesroll och som ledare?
— Jag drivs av att bygga starka relationer till kunderna och av att hjälpa dem att utveckla sina affärer, samt av att utveckla teamet internt. Som ledare drivs jag av att hjälpa mina medarbetare att utvecklas och av att vi tillsammans ser till att företaget växer försäljnings- och lönsamhetmässigt.
Sist men inte minst en icke-arbetsrelaterad fråga. Vad gör du helst en lördag då solen skiner?
— Då är jag helst ute på havet i en segelbåt eller är ute och joggar längs stranden.
Annons: