Lena Sundqvist, Head of Sales & Key accounts på Tørn.
Marknadsplatsen Tørn växer
Företagaren
30 januari 2024
Text: Emma Sellbrink Foto: Tørn
Tørn växer och närmare 200 försäljningsställen, butiker och leverantörer har nu valt dem som kanal för att bli av med överskottsvaror.
Tørn lanserades i Sverige i februari 2022 och i dag säljer både byggmaterialhandeln och leverantörer sina överskottsvaror på Tørn, och fler säljare tillkommer varje vecka.
– Vi har på kort tid blivit en etablerad kanal som branschen kan utnyttja för att förebygga avfall. Vi är en del av den palett med verktyg som säljare av byggmaterial behöver ha för att jobba med hållbarhet, säger Head of sales & key accounts i Tørn, Lena Sundqvist.
Lena berättar att Tørn genom utveckling av produkten, bra integrationer och en ökad förståelse i branschen ser en stigande efterfrågan på att sälja överskottsvaror.
– Tillväxten för Tørn ser bra ut i både Norge, där man har funnits lite längre, och i Sverige. När vi stänger böckerna för 2023 har vi fördubblat omsättningen mot föregående år och vi räknar med en liknande ökning i 2024, avslutar Lena.
Annons: