Temat för Framtidskonferensen var försäljning och gemenskap som handlar om hur Bolist ska, både genom organisk och strategisk tillväxt, fortsätta öka sin omsättning och ta marknadsandelar.
– Våra medlemmar har gjort ett fantastiskt arbete under året. Trots en fortsatt tuff marknad tar vi marknadsandelar. Våra entreprenörer hittar alltid ett sätt att lösa sina kunders behov och utmaningar, säger Magnus Hemmingberg, Kedjechef Bolist.
Bolist har cirka 170 butiker, företrädelsevis på mindre orter.
– Bolist drivs av just engagerade entreprenörer som tar stort ansvar för det lokala samhällets utveckling och just detta tror jag är nyckeln och den avgörande faktorn till att vi presterar bättre än marknaden, säger Magnus Hemmingberg.
Förutom tillväxt var det ett stort fokus på digitalisering, inköp och kompetensutveckling.
– Vi har tidigare lanserat vårt ledarskapsprogram Framtidens Ledare som är en viktig kärna i kedjan, dels för att säkra kommande generationsskiften, dels ha starka ledare som kan stå redo vid förvärv eller etableringar, säger Magnus Hemmingberg.
Några medlemmar och deras medarbetare hyllades också för sina prestationer. Bland annat fick Bolist Vilhelmina, Bolist Braås och Bolist Allert Järn & Bygg ta emot pris för sina insatser under året.
– Att vi blir uppmärksammade för vårt engagemang för kedjan är väldigt roligt! Vi och personalen brinner för både vår butik och kedja men även för vår bransch, säger Frida Allert, delägare på Bolist Allert Järn & Bygg.
|