Ny förpackningsdesign ska göra det lättare att välja rätt
Produktnytt
14 december 2022
Text: Emma Sellbrink Foto: Fischer
Fischer lanserar en ny förpackningsdesign som ska göra det lättare att välja rätt låda direkt. Den nya förpackningen bygger på omfattande analyser och användartester. Förutom att förtydliga produktinformationen är den nya förpackningen även mer hållbar, eftersom den består av en högre andel återvunnet material och samtidigt är lättare att kassera på rätt sätt.
Produkten görs synlig via ett genomskinligt plastfönster i förpackningen, så att du kan känna igen innehållet. Dessutom finns en tydlig angivelse av produktens kategori, material och dimensioner vilket gör att bland annat byggmaterialens utdragsvärden nu läggs till på förpackningen.
Utöver att ta hänsyn till användarna har den nya förpackningen även tagits fram med hållbarhet i åtanke och de nya plastpåsarna är gjorda av 65–90 procent återvunnet material, medan kartonger och blisterförpackningar består av mer än 90 procent återvunnet material.
Förpackningen är dessutom 100 procent återvinningsbar.