A-hus toppar småhusbranschen i kundlojalitet
Nyheter
21 oktober 2025
Text: Emma Sellbrink Foto: Derome
Deromeföretaget A-hus placerar sig högst i småhusbranschen när det gäller kundlojalitet, enligt Prognoscentrets årliga varumärkesundersökning för 2025.
Med ett Net Promoter Score (NPS) på 42 överträffar A-hus branschsnittet på 28 och befäster sin position som en av de mest uppskattade aktörerna på den svenska småhusmarknaden. Resultatet visar att kunderna inte bara är nöjda med sina hus, utan också är beredda att rekommendera A-hus till andra.
– Vi är mycket stolta över att våra kunder visar ett så starkt förtroende för oss. Ett högt NPS är ett kvitto på att vi lyckas leverera kvalitet och trygghet genom hela kundresan, säger Amanda Hansson, marknadschef på A-hus.
Hög kundlojalitet bygger på ett långsiktigt arbete med att möta kundens behov genom hela resan. Under det senaste året har A-hus bland annat erbjudit inredningskonsultation vid husköp, utvecklat huskonceptet Växavilla och förstärkt kundkommunikationen. Via den digitala tjänsten Mina sidor kan kunder följa sin husresa, få viktig information, och göra felanmälningar. De arbetar också med löpande vägledning inför varje beslut.
– Målet är alltid att göra kundupplevelsen både inspirerande och trygg. I grunden handlar det om ett långsiktigt arbete där vi varje dag strävar efter att leverera kvalitet och att möta kundens behov, säger Amanda Hansson, marknadschef på A-hus.
Annons: