Daniel Dahl, Head of Sponsorship, Ahlsell Sverige.
Ahlsell vinner Årets Hälsoinitiativ 2025
Nyheter
18 december 2025
Text: Emma Sellbrink Foto: Ahlsell
Ahlsell har utsetts till vinnare av Årets Hälsoinitiativ 2025 för sitt engagemang i GåVasan, en rörelseutmaning som förenar hälsa, gemenskap och samhällsansvar. Utmärkelsen, instiftad av IMR, uppmärksammar företag som på ett innovativt och inkluderande sätt stärker medarbetarnas hälsa och inspirerar andra att följa efter.
GåVasan är Ahlsells årliga rörelseutmaning där medarbetarna under september samlar steg till förmån för Barncancerfonden. Årets upplaga blev den mest framgångsrika hittills: Över 1 000 medarbetare deltog vilket är en ökning med 34 procent jämfört med föregående år. Tillsammans gick de 265 miljoner steg, motsvarande fem varv runt jorden.
– GåVasan är ett bevis på kraften i gemenskap. När vi rör oss tillsammans gör vi skillnad, inte bara för vår egen hälsa utan för barn som kämpar mot cancer. Det är något vi är oerhört stolta över, säger Daniel Dahl, Head of Sponsorship, Ahlsell Sverige.
Juryns motivering:
”Med sitt initiativ GåVasan förenar Ahlsell rörelseglädje, gemenskap och samhällsengagemang och motiverar medarbetare till ett mer hälsosamt liv på ett enkelt och inkluderande sätt. Initiativet är ett föredöme för hur företag kan aktivera sina sponsorskap och skapa verkligt värde för individen, företaget och samhället.”
Annons: