Happy Homes får bäst resultat i kundnöjdhetsmätning
Nyheter
13 april 2022
Text: Emma Sellbrink Foto: Happy Homes
För andra året i rad har mystery shoppingföretaget Better Business mätt kvalitén på kundmötet i 101 svenska butikskedjor med hjälp av mystery shopping. Resultatet baseras på ett antal mätpunkter inom frågegrupperna första intrycket, bemötande, mekanisk försäljning, skyltning, personlig försäljning och sistaintrycket. Bäst resultat i år får Happy Homes.
Happy Homes har förbättrat sitt resultat i förhållande till den förra mätningen. Framför allt har mätpunkten för första intrycket ökat.
– Happy Homes har fått 100 procent på första intrycket, men är även väldigt duktiga vad gäller mekanisk försäljning, det vill säga försäljning som inte kräver någon typ av personlig service, säger Lina Schölin, vd på Better Business.
Happy Homes arbetar aktivt med att inkludera och inspirera personalen genom att bland annat förmedla och tillgängliggöra kunskap och expertis.
– Vi vill pusha vår personal att dela med sig av sina framgångsrika initiativ och exponeringsförslag och lyfter duktiga medarbetare och butiker på olika sätt. Jag är övertygad om att personalen kommer att tycka att denna utmärkelse är jättekul att få. Det är verkligen ett bevis på att vi gör rätt saker och något vi kommer att leva på länge, säger Ylva idegren, marknadschef på Happy Homes.
Annons: