Knauf Danogips byter varumärke
Produktnytt
21 mars 2024
Text: Emma Sellbrink Foto: Knauf
Knauf Danogips byter varumärke till Knauf för att bättre återspegla riktning och vision för framtiden.
Knauf Danogips har ingått i Knauf-familjen sedan 1992 och genomför nu bytet till det globala varumärket Knauf. Denna förändring kommer innebära en övergång till en ny visuell identitet, inklusive logotyp och grafisk design, som kommer att implementeras gradvis på alla produkter, kommunikationsmaterial och digitala plattformar.
– Vi är glada att kunna presentera vårt nya varumärke som signalerar vår ambition att fortsätta vara en ledande aktör inom byggmaterialindustrin. Det här är mer än bara en förändring av vår visuella identitet – det är ett uttryck för vårt engagemang för innovation, kvalitet och hållbarhet. Vi ser fram emot att ta vårt företag till nya höjder och erbjuda ännu bättre lösningar och service till våra kunder på den svenska marknaden, säger Knauf Danogips vd Carl-Johan Klinge.