Johan Rosendahl, styrelseordförande Woody Bygghandel AB och Christian Falck, vd Falck & Co.
Woody går på offensiven med ny byrå
Nyheter
05 februari 2024
Text: Emma Sellbrink Foto: Woody Bygghandel
Bygghandelskedjan Woody har fattat beslut om en offensiv plan som innefattar alla delägare och som ytterligare ska stärka de lokala varumärkena runt om i landet.
För att genomföra denna resa har man tagit hjälp av Falck & Co, en kommunikationsbyrå med goda kunskaper om bygghandelsbranschen.
– Jag kände väl till Falck & Co sedan tidigare, från mina år på en konkurrerande kedja, och visste att de var som klippt och skurna för våra behov. Inte bara kreativt, utan även rent strategiskt, säger Johan Rosendahl, styrelseordförande i Woody Bygghandel AB.
Falck & Co har dessutom jobbat med Woody tidigare och är den byrå som ligger bakom deras kundlöfte ”Vi får bygget att snurra”.
– Vi på Falck & Co ser verkligen fram emot att få vara en del av denna spännande resa, och att få arbeta tillsammans med alla duktiga och engagerade entreprenörer. Falck & Co är ett entreprenörsdrivet familjeföretag, så det är väldigt lätt för oss att förstå hur de lokala delägarna tänker vad gäller sina respektive varumärken och sin starka lokala förankring, säger Christian Falck, vd på Falck & Co.
Delägarna inom Woody Bygghandel är inte styrda av en huvudägare, utan fattar sina egna beslut på sina lokala orter. Detta innebär förstås utmaningar rent kommunikativt, men är också frivilligkedjans styrka, menar Johan.
– Det är en oerhört spännande resa som vi nu ska ut på. Alla är med på tåget och extremt peppade. Jag kan inte avslöja exakt vad som kommer hända redan nu, men jag kan lova att det kommer att bli något riktigt stort, avslutar Johan.