Mikael Tykesson, ny försäljnings- och marknadschef på bygghandelskedjan Woody Bygghandel.
Han blir ny försäljnings- och marknadschef på Woody
Nyheter
23 maj 2020
Text: Ebba Strömsten Foto: Woody Bygghandel
Woody Bygghandel AB har beslutat att slå samman sin försäljningsavdelning samt marknadsavdelning till en gemensam och större enhet. Chef för den nya avdelningen blir Mikael Tykesson.
Mikael Tykesson har tidigare arbetat som bland annat produkt- och kategorichef för Fönster & Dörrar samt som marknadschef på Woodys Servicekontor i Helsingborg.
– I min värld känns det helt naturligt att samla alla de aktiviteter som på olika sätt riktar sig mot våra kunder, kommenterar Peter Sjödahl, vd på Woody Bygghandel förändringen.
I den nya avdelningen samlas både central marknadsföring, rikskunds-försäljning, digitala affärer och utbildning & event.
– Här kommer vi få stor nytta av Mikaels breda bakgrund och gedigna Woody-erfarenhet.
Två huvuduppgifter för den nya försäljnings- och marknadschefen väntar. Den första är att fortsätta arbetet med digitalisering där Woody precis som hela branschen har en del att göra. Den andra huvuduppgiften blir ett ökat fokus på försäljningen mot rikskund där man här under våren bland annat kommer rekrytera ytterligare en Key Account Manager (KAM) ansvarig för Region Väst och Syd.
– Nu går vi all-in och satsar på ökad tillväxt inom vår rikskundsförsäljning. Med två färska avtal med både JM och Peab har vi fått en bra start på 2020, men här finns mer att göra, konstaterar Peter Sjödahl.
– Det känns verkligen spännande att få förtroendet att leda arbetet på vår nya försäljnings- och marknadsavdelning. Mina år inom Woody gör också att jag har en del tankar och idéer om hur vi tillsammans med våra lokala delägare ska kunna ta nästa steg i digitaliseringsprocessen samt öka försäljningen via centrala avtal, säger Mikael Tykesson.
Mikael Tykesson tillträdde sin nya tjänst i månadsskiftet april/maj.
Annons: