Grohes virtuella mässmonter.
Grohe lanserar webbinarium för branschen
Nyheter
10 september 2020
Text: Ebba Strömsten Foto: Grohe
Pandemin får inte stoppa viktiga möjligheter att integrera med och möta kunder, återförsäljare och hantverkare. Grohe lanserar därför webbinarium för branschen. Allt samlat i en virtuell mässmonter där besökare får en digital upplevelse av det som inte kan ses eller röras på plats.
Sanitetsleverantören Grohe har implementerat en ny strategi för marknadsföring av sina varumärken och affärspartners. En del av strategin handlar om att effektivisera egna kanaler för att tydligare kunna rikta sig mot olika målgrupper, som hantverkare, installatörer och privatpersoner.
Som en del i denna resa lanserar nu Grohe webbinarium i sex delar riktade mot hantverkare och installatörer. I de olika avsnittet presenterar Grohes Tomas Kvillström, kategoriansvarig, tillsammans med Frank Hilgers, VVS-expert och tekniker, både produkter och funktioner.
– I våras blev det tydligt att vi behövde jobba på vår digitala närvaro för att finnas tillgängliga för våra kunder och partners. Som en del i detta påbörjades arbetet med våra nya webinarium. Vi vill på ett säkert vis dela expertis och kunskap, samtidigt som vi sprider kännedom kring Grohe, nya lanseringar, tips och trick samt hållbarhet. Förutom våra egna produkter pratar vi en del om olika standarder i Sverige kontra Europa som är ett omdiskuterat ämne i branschen, säger Christina Holmberg, marknadschef på Grohe Sverige.