Woody Bygghandels Mikael Tykesson tillsammans med Pia-Karin Åkesson, vd på ID kommunikation (i mitten) samt Eva Kronfält Thorvinger.
Woody satsar framåt med ID kommunikation
Nyheter
16 september 2020
Text: Ebba Strömsten Foto: Woody Bygghandel
Bygghandeln är en bransch som klarat sig bra under våren och sommaren trots Corona. Samtidigt är konkurrensen tuffare än någonsin. Woody Bygghandel, som med cirka 50 lokala delägare och över 100 anläggningar riktar sig mot proffskunder och den medvetne konsumenten, har inlett ett samarbete med ID kommunikation för att göra en offensiv satsning.
– Vi har sökt efter en fullservicebyrå och partner som kan agera som en del av vårt team, snarare än en extern konsult. ID har gedigen erfarenhet av uppdragsgivare inom vårt område och har kunnat visa upp en bra förståelse för vår affärsmodell och filosofi, säger Mikael Tykesson som är Woodys marknadschef.
Malmöbaserade ID kommunikation har satt ihop en flexibel arbetsgrupp för att kunna hantera och samordna en stor bredd av uppdrag för kunden. Som en del av samarbetet kommer dessutom projektledaren Eva Kronfält Thorvinger att arbeta på Woodys kontor ett par dagar i veckan. Uppdragen omfattar marknadsföring mot byggkedjans externa målgrupper såväl som interna kommunikationsinsatser till kedjans handlare.
– Det är glädjande att det finns företag som vågar satsa offensivt i dessa osäkra tider, säger Pia-Karin Åkesson som är vd på ID kommunikation.
– Jag skulle vilja påstå att en aktör som Woody Bygghandel har en viktig samhällsfunktion. Woody ägs och drivs av passionerade entreprenörer över hela landet och anläggningarna fungerar som kuggar i det lokala näringslivet. Woody utmärker sig med kunskap och engagemang och vi ser fram emot att få vara med och levandegöra och sprida deras berättelse.
Annons: