Woodys handlare i gemensamt upprop för det lokala
Nyheter
30 januari 2023
Text: Emma Sellbrink Foto: Woody Bygghandel
I en rikstäckande annonskampanj från Woody Bygghandel som nu syns i bland annat kvällspress och sociala medier, lyder rubriken ”Ett upprop från din lokala bygghandlare”.
– Woodys framgångar bygger helt och hållet på vår förmåga att tillgodose vad våra lokala kunder efterfrågar och behöver. Under 2023 kommer vi att satsa på att ännu tydligare bli den lokala service- och kunskapspartner som vi också säger i vårt kundlöfte säger Mikael Tykesson som är försäljnings- och marknadschef för Woody Bygghandel.
Kundlöftet, ”vi får bygget att snurra”, är en formulering som Woody Bygghandel använder sig av sedan flera år tillbaka, men nytt är att man invid det grafiska kugghjulet lagt till ”fria bygghandlare, tillsammans som Woody”.
– Vi vill göra det tydligt att Woody är just en grupp av fria bygghandlare, och framöver kommer de enskilda anläggningarnas namn att lyftas fram mer i vår centrala marknadsföring. De lokala varumärken är starka, och i många fall handlar det om familjeföretag som genom generationer har byggt upp en unik lokalförankring.
Under det senaste decenniet har fenomenet med EMV, egna märkesvaror, vuxit sig starkt i byggvaruhandeln liksom i många andra branscher. Woody har inte lanserat något EMV-sortiment, och det är en medveten strategi säger Mikael Tykesson.
– Det är ett val som går hand i hand med att vi agerar och profilerar oss som fristående handlare. Vår affärsidé är inte att vi ska ha ”allt” i vårt sortiment, utan bara det som kunderna på våra respektive lokala marknader efterfrågar. Vi samarbetar med välrenommerade leverantörer med starka varumärken och produkter av hög kvalitet, och genom att inte sälja konkurrerande EMV-produkter kan vi erbjuda våra leverantörer fullt fokus på deras sortiment.