Lena Carlberg, marknadschef, och Erik Öhlin, Affärsområdeschef, på K-Bygg.
K-Bygg inleder samarbete med DNA Mediabyrå
Nyheter
03 juni 2025
Text: Emma Sellbrink Foto: K-Bygg
K-Bygg befinner sig i en expansiv fas och målet är att både byggproffs och hemmabyggare ska känna till K-Bygg. För att nå ut till dessa målgrupper satsar företaget nu på att vidareutveckla sin marknadsföring och öka sin synlighet.
– Vi har höga ambitioner och ett tydligt fokus på att utveckla vårt erbjudande, våra butiker och relationen till våra kunder. För att lyckas krävs en modern, strategisk och datadriven marknadsföring som skapar både synlighet och effekt, säger Lena Carlberg, marknadschef på K-Bygg.
Som en del av denna satsning har K-Bygg inlett ett samarbete med DNA Mediabyrå.
– Vi valde DNA Mediabyrå eftersom de förstår både vår bransch och det strategiska landskapet. De kombinerar insikt med kreativitet och agerar snabbt och datadrivet, säger Lena.
– Det är inspirerande att få vara en del av K-Byggs resa. Med en tydlig riktning, ett starkt varumärke och ambitiösa mål finns alla möjligheter att skapa stor effekt genom smart och relevant marknadsföring, säger Carl-Johan Löfvenborg, vd på DNA Mediabyrå.
Samarbetet inleds den 1 juni 2025. Kort därefter lanseras de första gemensamma aktiviteterna.