Bygma i topp i kundnöjdhetsmätning
Nyheter
20 april 2023
Text: Emma Sellbrink Foto: Bygma
Organisationen Better Business startade sitt index för kundnöjdhet 2020 och Bygma blev 2021 bäst i byggmaterialbranschen. Nu har Better Business presenterat sin undersökning för 2022, och Bygma skriver i ett pressmeddelande att man åter hamnar i topp.
Av 500 besökta butiker presenteras en topplista över de 50 företag som fått bäst betyg när det kommer till kundupplevelsen. I år placerade sig Bygma på en sjundeplats totalt av Sveriges 100 största butikskedjor. Inom byggmaterialbranschen är man 16 placeringar före närmaste konkurrent.
Undersökningen görs genom anonyma butiksbesök och innefattar fokusområdena
skyltning, varufyllnad, bemötande, kunskap och merförsäljning. Allra högst poäng får Bygma för medarbetarnas kunskap.
– Det är fantastiskt roligt att vi klarar av att hålla i vår höga servicenivå, och att vi dessutom har ett så stort försprång mot våra konkurrenter. Kundservicen är för oss på Bygma det viktigaste området i vår strategi och det här är ett välkommet kvitto på att vi håller vad vi lovar. Det säger Peter Lindström, vd för Bygma Sverige.