XL-Hjälpen nominerade till Swedish Content Awards
Nyheter
13 oktober 2023
Text: Emma Sellbrink Foto: XL-Bygg/Bildbyrån
XL-Hjälpen fortsätter att engagera, nå ut och beröra människors hjärtan. Tidigare under våren vann XL-Hjälpen VM-guld i kategorin Best Native Advertising Strategy på den internationella tävlingen Native Advertising Awards. Nu är man nominerad till Swedish Content Awards och kategorin Årets Always On.
XL-Bygg genomförde XL-Hjälpen för första gången 2019 och intresset för initiativet har vuxit sig starkare för varje år.
– Det känns otroligt härligt att varumärket XL-Hjälpen fortsätter att beröra. Vi har under många år jobbat med att fylla vårt varumärke med den identitet som avspeglar våra handlare. Nämligen hjärtat. Hjärtat som slår för det samhälle de verkar och bor i. Så att vi återigen blir nominerade till ett sådant här fint pris känns verkligen jättekul, säger Mischa Moszkowicz, Marknadschef XL-Bygg.
Bakom produktionen av kampanjen står Bonnier News Brand Studio och precis som under Native Advertising Awards hoppas man kunna skörda fler priser tillsammans.
– Det samarbete som vi har tillsammans med XL-Bygg är något som vi är fortsatt väldigt stolta över. Det är ett inspirerande projekt som vi fått förtroendet att förädla, och ytterligare en nominering känns som ett fint kvitto på att vi gör något riktigt bra tillsammans, säger Mats Dicklén, Head of Brand Studio på Bonnier News.
Swedish Content Awards arrangerades för första gången år 2020 och sedan 2022 står Sveriges Kommunikationsbyråer som arrangörer. Vinnarna presenteras den 18 oktober.
Annons: