Representanter från Ahlsell och Telavox.
Ahlsell satsar på nya telefonilösningar
Nyheter
12 december 2023
Text: Emma Sellbrink Foto: Telavox
Telavox AB har tecknat ett pan-nordiskt avtal med Ahlsell om en för koncernen gemensam telefoni, växel och kontaktcenterlösning. Samtidigt finns en ambition att förbättra den interna kommunikationen och förenkla administration genom integrationer.
– Vi är jätteglada att Ahlsell med sina drygt 7500 medarbetare, 300 butiker och fina växande verksamhet väljer Telavox för sin telekommunikation framåt. Extra roligt är det att möta en kund som så tydligt får nytta av de tjänster vi utvecklar. Telavox som operatör i hela Norden, såväl fast- som mobilt, och utvecklare av en internationell molnväxel och kontaktcentertjänst, skapar en enkelhet att vara nordisk kund. Kompletterat med Telavox integrationer med andra verksamhetssystem inom Ahlsell självbetjäningsportal och API:er för enkel on-boarding, kommer vi kunna skapa stor effektivisering och kundnytta hos Ahlsell, säger Viktor Sandgren, Head of Enterprise på Telavox AB.
– Vi ser fram emot vårt samarbete med Telavox. Med deras innovativa syn på teknik och kommunikation får vi nu en möjlighet att optimera och förenkla våra arbetsprocesser än mer. Det här kommer utan tvekan att underlätta för vår organisation i vardagen och då förbättra den service vi erbjuder våra kunder, säger Michelle Fendrik, Chef Telefoni Sverige på Ahlsell.
Genom införandet av ett gemensamt system i hela Norden kommer Ahlsell också att kunna förbättra effektiviteten i sin affärsmodell.
– Med smarta systemlösningar, integrationer med våra affärssystem och en passion att höja telefonin till nya nivåer, gör vi det nu ännu enklare för våra kunder att nå oss på Ahlsell - något som alltid varit och förblir vårt primära fokus, säger Lars Christensen Head of service management på Ahlsell.