Reklamkonceptet Proffsens hemmaplan lanseras i mitten av oktober.
XL-Bygg presenterar proffsens hemmaplan
Nyheter
15 oktober 2020
Text: Ebba Strömsten Foto: XL-Bygg
XL-Bygg strävar efter att vara hantverkarnas högra hand genom hela byggprocessen, något de tagit fasta på i deras senaste reklamkoncept ”Proffsens hemmaplan”.
Reklamkonceptet Proffsens hemmaplan lanseras i mitten av oktober och kommer pågå under hösten och vintern. Med reklamkonceptet vill XL-Bygg spegla andan som finns på anläggningarna runt om i landet.
– Vi har fått en väldigt fin respons från våra proffskunder, vilket vi vill förmedla genom det nya reklamkonceptet. Anledningen till att våra proffskunder varit lojala mot XL-Bygg genom åren är våra företagare och medarbetarnas engagemang, kunskap och personliga bemötande. Vem som helst kan sälja virke och verktyg till rätt pris, men vi erbjuder mycket mer än så, säger Mischa Moszkowicz, marknadschef på XL-Bygg.
– Med konceptet vill vi också ge en dunk i ryggen till våra duktiga medarbetare runt om i landet. De gör ett riktigt hästjobb och det är deras attityd och kämpaglöd som gjort XL-Bygg till proffsens hemmaplan.
Reklamkonceptet kommer att visas i TV4, online och höras i RIX FM.