Den andra divisionen kommer vara inriktad mot kunder inom teknisk isolering och brandskydd och kommer ledas av nuvarande Key Account Manager Magnus Kamstedt, som därmed befordras till försäljningschef.
Rockwool bygger ut säljorganisationen
Nyheter
25 mars 2025
Text: Emma Sellbrink Foto: Rockwool
Isoleringsproducenten Rockwool bygger nu ut sin säljorganisation för att kunna erbjuda mer anpassad rådgivning.
– Byggbranschen blir alltmer komplex med helt nya krav på till exempel klimat och miljö. Det behovet möter vi nu med en större och mer specialiserad säljkår, förklarar Jonas Zacharoff, vd på Rockwool AB.
Rockwool satsar med två nya säljare och en uppdaterad säljstrategi. Från den 1 april kommer säljteamet att vara mer specialiserat. Teamet kommer delas upp i två olika divisioner med olika inriktning.
Den ena divisionen kommer ledas av nuvarande försäljningschef på Rockwool i Sverige, Olof Svensson, och vara mer inriktad på försäljning mot kunder inom bygg, tak och granulat.
Den andra divisionen kommer vara inriktad mot kunder inom teknisk isolering och brandskydd. Den divisionen kommer ledas av Rockwools nuvarande Key Account Manager Magnus Kamstedt, som därmed befordras till försäljningschef.
Rekryteringen av de nya tjänsterna är i full gång och förväntas vara klart under våren.
Annons: