Denna nya identitet markerar starten på ett globalt omprofilerings- och omstruktureringsprojekt med målet att positionera företaget som en dynamisk och framtidsinriktad ledare inom byggdata- och tekniksektorn.
En ny företagswebbplats (www.hubexo.com) lanseras. I detta skede påverkar namnändringen endast moderbolaget, även om varumärken inom gruppen kommer att få nya visuella identiteter. Kundrelaterade produkter kommer till en början att behålla sina nuvarande namn. Dagens lansering av Hubexo är det första steget mot att förena organisationen under ett gemensamt varumärke, vilket förväntas vara slutfört i april 2025.
För att stärka sina globala ambitioner har Hubexo omstrukturerat sin ledningsgrupp. Företaget har också utsett regionala presidenter.
Den fullständiga Hubexo-ledningsgruppen består nu av:
- Dario Aganovic, vd
- Fredrik Lundqvist, CFO
- Joakim Percival, Chief Product Officer
- Lars Ryding, Chief Operating Officer
- Miguel Sobral, Chief Strategy Officer
- Lindi Teate, Chief People Officer
- Ashleigh Porter, President, APAC
- Kyle Camp, President, Nordamerika
- Thomas Bejer-Andersen, President, Nordöstra Europa
- Joanne Keit, President, Storbritannien & Irland
- Dario Aganovic, President, Västeuropa (Interim)
Hubexo kommer att fokusera på sin kärnverksamhet inom byggdata, medan företagets icke-byggrelaterade verksamheter, såsom media och hälsa, kommer att avknoppas till en ny enhet som leds av Max Lagerstedt, tidigare vd Nordics, Byggfakta Group. Aganovic kommer att vara styrelseordförande.
Byggfakta Groups webbplats kommer att omdirigeras till Hubexo.com.
|